*

Heli Hämäläinen Ihmisen kokoisia ihmisoikeuksia

Volkswagen ja Perussuomalaiset

Yle kertoo uutisessaan Perussuomalaisten romahtaneesta kannatuksesta. Sitä on selitetty monella tavalla, muun muassa että pakkolait veivät pois duunarit.

Ongelma on mielestäni kuitenkin vieläkin syvempi. Nimittäin se on sama kuin Volkswagenilla. Huijaus on käynyt kalliiksi. Saksalaista laatua ja luotettavuutta huokuvaa merkkiä ei olisi uskonut miksikään huijariksi. Onhan kaikessa mainonnassa Das Auto, the car, ei mikä tahansa kosla.

Samanlainen asia on ollut Perussuomalaisten puhe Kreikan lainoista, pienestä ihmisestä ja uskonnosta. Täytyy myöntää että itsekin uskoin kunnallisvaalien alla tuohon puheeseen, mutta sain pettyä. Kreikan lainat eivät olleetkaan tärkeä asia, pieni ihminen unohdettiin täysin pakkolakiasiassa sekä uskonto oli ok, silloin kun arvokonservatiivit olivat äänessä. Soinin uskonto pakotettiin muillekin, paitsi Arja Juvoselle.

Huomattiin, että nämä ovat huijanneet päästömittauksessa eli vaaleissa. Ihmisten mielikuvat eivät ole kohdanneet EK:n etuja pakkolain avulla ajavan, sopimusyhteiskunnasta piittaamattoman puolueen kanssa, joka lisäksi on unohtanut kansan ja nostanut uskonnollisen öyhötyksen ihmisoikeuksien yläpuolelle. Lisäksi on toiminut kristillisyyttäkin vastaan pitämällä turvapaikanhakijoita joinain muina kuin tavallisina ihmisinä.

Koti, uskonto ja isänmaa ovat olleet perusporvarillisia arvoja, jotka jakaa myös näiden alkuperäinen liikkeellelaskija Kokoomus. Näistä puuttuvat kuitenkin sisältö ja mittarointi. Minulle koti merkitsee ihmisen yksityistä tilaa, jossa hän voi olla turvallisin mielin. Meillä on paljon kodittomia ja asunnottomia. Mielestäni Réné  Hursti teki oikein lähtiessään. Ei sellainen voi olla pienen ihmisen asialla oleva puolue, joka leikkaa kaikkein köyhimmiltä aiheuttaen leipäjonoja sekä asunnottomuutta. Eli kodittomuutta. Laitoksiin joutuneilla ihmisillä pitäisi olla myös kodinomaisuutta, joku paikka, johon päänsä kallistaa, oma nurkka.

Uskonto taas on henkilökohtainen vapaus uskoa tai olla uskomatta mihinkään. Jokaisella pitää olla oikeus elää oman uskontonsa normien mukaan omassa elämässään, mutta pakottamatta muita elämään uskontonsa mukaan. Isänmaa taas tarkoittaa minulle yhteisöä. Ihmisellä pitää olla oikeus tulla kohdatuksi arvostettuna ihmisenä vaikka hän olisi köyhä tai maahanmuuttaja, homo tai sukupuolivähemmistöön kuuluva. Kaikki me olemme Jumalan kuvia ja myös perineet luomakunnan yhdessä. Isämaanrakaus on siten uskollisuutta omalle yhteiskunnalle vaikka joskus joutuisikin oman mukavuusalueensa ulkopuolelle.

Perussuomalaiset ovat hallitustiellään tuoneet iskulausepolitiikalleen sisällön, josta nyt äänestetään gallupissa. Osa on äänestänyt myös jaloillaan kuten minä. Aika nopeasti pääsin perille asioiden tilasta tuossa puolueessa.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (12 kommenttia)

Mohamed Rasal

"Kaikki me olemme Jumalan kuvia"

Virheitä tekevän Jumalan kuvia koska sukupuolta vaihdetaan mieltymysten mukaan.

Jumala siis tekee virheitä. Jos Jumala tekee virheen ihmisen sukupuolessa -mitä muita virheitä Jumala on tehnyt?

Olemmeko viallisen ja virheitä tekevän Jumalan kuvia?

Vai onko niin että muokataan Jumala itselle sopivaan muotoon ja ei oikeasti uskota kuin omiin haluihinsa?

Jumala on siis Sodoma ja Gomorra. Looginen ajatusrakennelma.

Kuka siis loi avaruuden?

Heli Hämäläinen

Olemmeko olleet alusta asti vai onko meidät luotu? Milloin meidät on luotu ja millä tavalla? Entä jos luotiin myös valuvikaisia Jumalan kuviksi?

Vammaisuus tai sukupuolen dysforia ovat kehityspoikkeamia, mutta se ei tee Jumalan kuvasta huonompaa, koska evankeliumi kuuluu kaikille, myös vammaisille ja transsukupuolisille. Ja kuka tahansa Jumalan lapsi todistaa Kristuksesta ja hänestä ainoana tienä, totuutena ja elämänä, Jumalan poikana aivan riippumatta sukupuolesta tai terveydentilasta.

Käyttäjän vilenin kuva
Aimo Remes

Ja jokainen Henki, joka sanoo Kristuksen olevan voittaja on totuudenhenki.

Mohamed Rasal

"Olemmeko olleet alusta asti vai onko meidät luotu? Milloin meidät on luotu ja millä tavalla? Entä jos luotiin myös valuvikaisia Jumalan kuviksi?

Vammaisuus tai sukupuolen dysforia ovat kehityspoikkeamia, mutta se ei tee Jumalan kuvasta huonompaa, koska evankeliumi kuuluu kaikille, myös vammaisille ja transsukupuolisille. Ja kuka tahansa Jumalan lapsi todistaa Kristuksesta ja hänestä ainoana tienä, totuutena ja elämänä, Jumalan poikana aivan riippumatta sukupuolesta tai terveydentilasta."

Eli myönnät, että Jumala teki virheen, jota sinä olet arvollinen korjaamaan?

Heli Hämäläinen Vastaus kommenttiin #4

Minun kehoni on vain Jumalan työkalu. Ei kehon täydellisyydellä pelastuta vaan uskomalla Jeesuksen pelastustyö ainoaksi mahdollisuudeksi pelastua.Vanhurskaus on lahjavanhurskautta syntiselle. Sanassa sanotaan psalmissa 139:13 että Jumalalta ei ole mikään syntynyt salassa vaan on punottu kohdussa. Ihmeellinen on elämän lahja. Jumalani on minut luonut kaikkine puutteineni ja on hyväksynyt minut tällaisena jo ennen kuin itse olen hyväksynyt transsukupuolisuuteni. Jumala on suuri ja minulla on oikeus olla ihmisen kokoinen hänen kämmenellään.

Mohamed Rasal Vastaus kommenttiin #5

Eli sinä olet Jumalan työkalu. Joka käännät kirjat uusiksi. Koska sulla uusi totuus.

Mielenkiintoinen uusi uskonto.

Käyttäjän suburbian kuva
Sini Lappalainen

Tyypillistä että juuri Arja Juvonen oli myös toimintakykyinen kun sattui paikalle missä tarvittiin ihmistä. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015100620477592_u...

Mohamed Rasal

Sini toivon että löydät itsellesi avun ja terapian vanhalle ihmiselle.

Sinin kiusaksi tämäkin video. Mahtaa ärsyttää se, että kotoutuminen on tapahtunut ja lapsetkin ovat suomalaisia.

https://www.youtube.com/watch?v=54YSkW4sJU4&list=R...

Heli Hämäläinen

Mihin pyrit tällä militaristisella trollaamisella?

Mohamed Rasal Vastaus kommenttiin #9

"Mihin pyrit tällä militaristisella trollaamisella?"

Todennäköisesti en mihinkään. Poikani tosin suorittamassa asepalvelusta. Trollaus on väärä mielipide näköjään.

Mutta uskontoon liittyen, en valitettavasti voi nähdä että olisi mitenkään tervettä, tai oikeata tai normaalia esiintyä toisena sukupuolena kuin mitä Jumala loi - ja sitten esiintyä vielä Jumalan nimissä.

Sehän on paitsi perverssiä myos loukkaus mahdollista jumaluutta vastaan.

Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi.

Ystävvyydellä terveisin Mosse

Heli Hämäläinen Vastaus kommenttiin #10

Sinä haluat väkisin keskustella transsukupuolisuudesta ja uskonnosta. Minä taas en halua väitellä kanssasi itsestään selvästä oikeudestani olla Jumalan lapsi Jeesuksessa Kristuksessa. Minun Jumalani, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ei ole oikukas ja kostonhimoinen, ei myöskään rakasta ehdollisesti. Lopetan tähän.

Oscari Wirola Vastaus kommenttiin #10

Herra Rasal, oletteko koskaan kuulleet tai jopa lukeneen Ihmisoikeuksien yleismaailmallista julistusta. Sen hyväksyi Yhdistyneiden kansakuntien kolmas yleiskokous 10. joulukuuta 1948. Se toisessa artiklassa todetaan seuraavaa ja näkemyksenne Helistä loukkaan syvästä tätä julistusta ja sen henkeä:

2. artikla. Jokainen on oikeutettu kaikkiin tässä julistuksessa esitettyihin oikeuksiin ja vapauksiin ilman minkäänlaista rotuun, väriin, sukupuoleen, kieleen, uskontoon, poliittiseen tai muuhun mielipiteeseen, kansalliseen tai yhteiskunnalliseen alkuperään, omaisuuteen, syntyperään tai muuhun tekijään perustuvaa erotusta.

Toimituksen poiminnat